czwartek, 10 września 2015

ZOSTAŃ, JEŚLI KOCHASZ – Gayle Forman




Zachęcona pozytywnymi opiniami o tej powieści postanowiłam od razu kupić obie części. Jedna z recenzji głosiła, że jest to książka, którą łyka się od razu, bo jest tak wciągająca. Niestety mnie nie wciągnęła. Choć to tylko 245 stron i to zapisanych dużą czcionką, to jednak nie dopatrzyłam się tutaj niczego wciągającego na tyle, żeby nie móc się oderwać.
Jednak do czegoś mnie ta powieść zainspirowała. Mianowicie do stworzenia na Lubimy Czytać półki pod tytułem „Przeczytane – zapomniane”. Bo taka właśnie jest „Zostań, jeśli kochasz”. Niczego w moim życiu ta książka nie zmieniła. Przeczytałam i zapomniałam.
Właściwie jest to strumień świadomości główniej bohaterki, Mii. Dziewczyna wraz z rodziną ulegają wypadkowi. Wszyscy poza nią giną, a ona zawieszona pomiędzy życiem, a śmiercią analizuje to, co dotychczas ją spotkało. Tak więc poznajemy całą jej ojca byłego punka, matkę hipiskę i brata. Dowiadujemy się, że ma przyjaciółkę i oddanego chłopaka. Opis na okładce książki głosi, że jest to „poruszająca książka o dającej wsparcie rodzinie, przyjaźni, samotności i odnajdowaniu swego miejsca na ziemi”.  I z tym właściwie mogłabym się zgodzić, chociaż to samo można napisać o każdej innej książce.
Choćbym chciała, nie wiem co więcej mogę powiedzieć. Zabrakło mi tego, czego szukam w książkach i co powoduje, że jeszcze o nich myślę – klimatu i bohaterów, z którymi nie umiem się rozstać.

4 komentarze:

  1. Jakoś nie mogę przekonać się by po nią sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  2. No i właśnie nie wiem co mnie podkusiło :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem w szoku, bo póki co natrafiałam tylko na pozytywne opinie tej książki. W takim razie poważnie rozważę jej przeczytanie, bo być może tak, jak Ty - rozczaruję się. A na to szkoda mi czasu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyznam, że ja byłam bardzo zadowolona i pokochałam tą serię :)
    Całe szczęście, że każdy ma odmienne gusta!

    Buziaki,
    modnaksiazka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń